Veel gestelde vragen

1. Wat kost een abonnement bij Club 9?

Een matras abonnement heeft een prijs van € 9,99 per maand voor een eenpersoonsmatras en een prijs van € 18,99 per maand voor een tweepersoonsmatras.

Een boxspring abonnement is er al vanaf €29,95 per maand.

2. Is er verschil in prijs voor de verschillende comfortlagen?

Nee, dat maakt Club 9 juist zo uniek. Bij ons betaalt iedereen hetzelfde bedrag, ongeacht je slaaphouding.

3. Wanneer heb ik weer recht op een nieuw matras?

Wanneer je een matras abonnement hebt bij Club 9 kun je 5 jaar lang goed slapen. Wij komen na 5 jaar het oude (Club 9) matras ophalen en brengen dan een fris nieuw matras mee, zodat jij je bed niet uit hoeft (oké, vijf minuten dan, om het matras om te wisselen).

Wanneer je een boxspring abonnement neemt kun je 10 jaar lang genieten van een goede nachtrust. Na de eerste 5 jaar wordt het matras omgewisseld voor een nieuw matras zodat je weer 5 jaar lang lekker kunt slapen. Op dit moment mag je ook de gehele boxspring om laten wisselen voor een nieuwe, of je wisselt alleen de matrassen. De boxspring kan namelijk 10 jaar mee in totaal.

4. Wat als het matras dat ik heb uitgekozen niet lekker ligt?

Je mag tussen de eerste 30 – 90 dagen één keer gratis wisselen van matras-hardheid, zowel bij een matras abonnement als een boxspring abonnement.

Wanneer we het matras na vijf jaar komen vervangen mag je ook van hardheid wisselen. Dit dien je dan minimaal een maand vóór het aflopen van het abonnement per e-mail aan ons te laten weten.

5. Mag ik mijn abonnement tussentijds beëindigen?

Tijdens de eerste 100 nachten proefslapen kan het matras abonnement kosteloos opgezegd worden. Daarna kan het matras abonnement tussentijds beëindigd worden binnen de eerste 2,5 jaar van de totale looptijd van 5 jaar. Dit houdt in dat je eenmalig € 300,- euro betaalt (aanvullend op de reeds betaalde maandelijkse incasso) en wij het matras weer op komen halen. Na 2,5 jaar kun je niet meer opzeggen tot het abonnement bij 5 jaar is afgelopen. Wanneer je niet hebt opgezegd wordt het automatisch verlengd voor vijf jaar.

Het is niet mogelijk om het boxspring abonnement tussentijds te beëindigen.

6. Wat is de opzegtermijn als ik het abonnement wil stoppen aan het einde van één abonnementsperiode van vijf jaar?

7. Hoe kan ik de klantenservice bereiken?

Je kunt ons bereiken per e-mail support@club9-sleepservice.nl of telefonisch op 085 016 17 89. Wij zijn telefonisch bereikbaar op werkdagen van 8:30 tot 12:30. Daarnaast zijn we ook te bereiken via WhatsApp door middel van het WhatsApp icoon rechtsonder op de website.

8. Waarom word ik geen eigenaar van het matras? Ik heb het toch gekocht na 5 jaar?

Bij Club 9 kun je een matras of boxspring huren. Dit betekent dat je gebruik mag maken van het product, maar het niet afbetaalt. Zo hoef je niet eenmalig een grote uitgave te doen om lekker te kunnen slapen. Wij ontzorgen jou van alles voor een vast bedrag per maand.

Let op! Je ontvangt natuurlijk altijd een nieuw matras of een nieuwe boxspring.

9. Recyclen jullie de matrassen?

Ons streven is om het complete matras te recyclen. Op dit moment zijn we met diverse proeven bezig t.b.v. een natuurlijke afbraak van de verschillende materialen in onze matrassen. Het matras wordt niet opnieuw gebruikt als matras. Als lid ontvang je dus altijd een fris nieuw matras.

Retour matrassen die nog van goede kwaliteit zijn worden gedoneerd. Lees hier meer over onze donatie aan Stichting van het Kind.

10. Mag mijn matras versleten zijn als het ingeleverd moet gaan worden?

Het matras zal gebruikerssporen hebben na een periode van 5 jaar. Dit is geen probleem.

Lees de Algemene voorwaarden voor meer informatie over normale slijtage.

11. Wat moet ik doen als ik ga verhuizen?

Wanneer je verhuist naar een ander adres dien je Club 9 hiervan op de hoogte te brengen door een e-mail te sturen naar support@club9-sleepservice.nl. Wij zullen dan het nieuwe adres registreren zodat we op de hoogte zijn waar de matras- of boxspringwissel zal plaatsvinden.

12. Hoe wijzig ik mijn (persoons)gegevens?

Je kunt je (persoons)gegevens wijzigen door een e-mail te sturen naar support@club9-sleepservice.nl met zowel de oude als de nieuwe gegevens.

13. Wat zijn de voorwaarden voor het hoofdkussen?

Het hoofdkussen kun je alleen bestellen in combinatie met een matras of boxspring abonnement. Het is uitgesloten van omruiling of 100 dagen proefslapen.

14. Kan ik een hoofdkussen retour sturen?

Anders dan onze matrassen kunnen wij onze kussens niet kosteloos op komen halen. Ons kussen mag je zelf retour sturen voorzien van het retour-label. Let op: wanneer je het kussen retour stuurt ontvang je, de tot dan toe betaalde, maandelijkse kosten niet terug. Zodra wij het kussen ontvangen hebben, wordt je kussen abonnement direct stop gezet. Er worden vanaf dat moment dan geen maandelijkse kosten meer geïncasseerd voor dit kussen. Wanneer je een kussen retour stuurt zonder ons retour label, kunnen wij niet achterhalen wie de afzender was en kunnen we je abonnement niet annuleren.

15. Krijg ik korting als ik meerdere abonnementen afneem?

De prijzen van Club 9 zijn al zo gunstig dat wij geen korting kunnen geven op het maandbedrag wanneer je meerdere producten afneemt.

16. Kan ik ook in één keer betalen in plaats van in termijnen?

Bij Club 9 geloven we in een circulaire economie. Voor een vast bedrag per maand zorgen wij ervoor dat jij lekker kunt slapen. Wanneer de producten aan vervanging toe zijn (de looptijd van elk product), komen wij ze vervangen voor een nieuwe en verwerken we de oude (Club 9) producten. Onze ambitie is 100% recycling.

Het is mogelijk om de producten van Club 9 te kopen. Je wordt dan eigenaar van de producten. Ons advies is om na 5 jaar een matras te vervangen en door ons te laten verwerken.

17. Hoe werkt dat nu precies, dat 100 dagen proefslapen?

Wanneer je een matras abonnement aangaat (of hebt gekozen voor koop van een matras) heb je de mogelijkheid om de eerste 100 dagen proef te slapen.

Om je lichaam de tijd te geven om te wennen aan een nieuw matras, kan het matras teruggestuurd of geruild worden pas na de eerste 30 dagen. Wanneer je het abonnement stopzet komen wij het matras weer ophalen en storten we de betaalde periodes terug op je rekening.

Daarnaast kun je ook gebruikmaken van onze eenmalige gratis omruilservice. Het matras mag dus eenmalig geruild worden voor een matras met een andere hardheid. Er kan niet naar een andere maat geruild worden. Wanneer je kiest voor de ruil, komt het 100 dagen proefslapen te vervallen.

De boxspring en het kussen zijn uitgesloten van het 100 dagen proefslapen.

18. Wanneer start de periode van 100 nachten proefslapen?

Zodra het matras geleverd is start je abonnement en dus ook de proefperiode. Je mag het Club 9 matras vanaf dat moment 100 dagen testen.

19. Hoe kan ik het Club 9 matras binnen de 100 nachten proefslapen terugsturen?

Wanneer je het matras terug wilt sturen neem je contact op per e-mail support@club9-sleepservice.nl of telefonisch op 085 016 17 89. Wij zijn telefonisch bereikbaar op werkdagen van 8:30 tot 12:30 uur.

20. Is er sprake van een BKR registratie?

Nee, er is geen sprake van een BKR registratie. Een abonnement van Club 9 is namelijk geen lening of afbetaling.

21. Wat is de levertijd?

Wij leveren alleen op werkdagen tussen 08:00 en 17:00 uur, met uitzondering van nationale feestdagen. Op werkdagen voor 12:00 uur ‘s middags besteld, is de volgende werkdag in huis, mits de door jouw bestelde producten op voorraad zijn. Als dit niet zo is dan brengen we je hiervan op de hoogte.

Het bovenstaande geldt niet voor de boxsprings. Die worden binnen 3 weken geleverd.

22. Ik heb een klacht, wat nu?

Neem dan contact met ons op per e-mail support@club9-sleepservice.nl of telefonisch op 085 016 17 89. Wij zijn telefonisch bereikbaar op werkdagen van 8:30 tot 12:30 uur.

23. Wat doet Club 9 met mijn oude matras?

Oude matrassen die niet van Club 9 zijn kunnen wij helaas niet meenemen. Het Club 9 matras wat wij na 5 jaar komen vervangen voor een nieuw Club 9 matras zullen wij wel meenemen en verwerken.

24. Wat moet ik doen als de boxspring of het matras niet door mijn trapgat past?

Wanneer op het moment van bezorgen de boxspring of het matras niet door het trapgat past of er andere bijzondere omstandigheden zijn waardoor de boxspring niet geïnstalleerd kan worden op de plek die jij in gedachte hebt, is het mogelijk dat we genoodzaakt zijn om de bestelling mee terug te nemen en te annuleren.

Breng ons tenminste twee werkdagen vóór de afgesproken datum van levering op de hoogte wanneer er moeilijkheden zullen zijn met betrekking tot het bereiken van de woning en/of slaapkamer, ook wanneer je verhinderd bent en de levering niet kan plaatsvinden op de afgesproken datum.

Overtuigd? Word ook lid van onze Club en geniet van een goede nachtrust.

Bestel nu Onze matrassen