Het beste dieet: slapen

Het beste dieet: slapen

Het is waar wat ze zeggen: een slaaptekort kan je gewicht beïnvloeden. Wanneer jij je rust niet pakt, is je lichaam bezig zo lang mogelijk op je reserves te teren.

Met een flink slaaptekort zul je je constant moe voelen. Het is makkelijker om iets ongezonds snel klaar te maken, dan iets met verse groenten waar tijd en energie in gaat zitten. Je bent te moe om te sporten, gaat snacken, en ligt er ‘s nachts pas laat in omdat je lichaam nog staat te stuiteren van de suikers.

Uiteraard hebben we allemaal wel eens een uitspatting, maar als dit eerder regel dan uitzondering is, weet dan dat genoeg slaap een net zo belangrijke factor is voor je gezondheid en welzijn als sporten en gezond eten.

Je zegt wat makkelijker ‘ja’ tegen dat extra stuk taart wat je aandacht trekt.

Wanneer je niet genoeg slaapt, zul je vanzelf verkeerde impulsieve beslissingen gaan nemen. Het is een beetje alsof je dronken bent, je bent niet helemaal helder. Je zegt wat makkelijker ‘ja’ tegen dat extra stuk taart wat je aandacht trekt.

Al met al is slaap dus als voeding voor je brein. Wij bij Club 9 geloven in dat extra uurtje slaap. Minder dan 9 uur? Je zult geen ‘nee’ kunnen zeggen tegen die zak chips, hoe vastbesloten je ook bent. Je lichaam zal dit opslaan in vetten om op te teren in de uren dat je lichaam wakker blijft.

Eerlijk is eerlijk: door veel slapen zul je niet per se afvallen. Te weinig slaap zal echter zeker bijdragen aan gewichtstoename. Maak slapen leuk door een bedritueel voor jezelf te creëren waardoor je volledig relaxed kunt gaan slapen (lees: geen chips in bed eten). Ons advies: duik elke avond Club 9 in!

Overtuigd? Meld je nu aan en word lid!

Kies jouw abonnement Onze matrassen